Wachttijd
Op dit moment is er een wisselende, variabele wachttijd, mede afhankelijk van welke problematiek en welk type en lokatie van spreekuur er bij u spelen. Velen van u heeft een lange en zware tocht vol onbegrip , frustraties en misdiagnosen achter drug. Wij zijn er van overtuigd dat u zo snel mogelijk geholpen wilt worden. U mag er op vertrouwen dat wij zorgvuldig en rekening houdend met ieders belangen met uw aanmelding aan de slag gaan. Om misverstanden en onnodig mailen te voorkomen: u krijgt geen bevestigingsmail van uw aanmelding. Als u geen foutmelding krijgt, is het zeker dat uw aanmelding is ontvangen en dat wij die te zijner tijd in behandeling gaan nemen. Wij verzoeken u beleefd om geduld te betrachten, dus niet te mailen met de vraag wanneer u aan de beurt bent. De argumenten waarom u nu net wel voorrang behoeft heb ik al vele malen gehoord van uw lotgenoten en zijn vaak op vele anderen die op de wachtlijst staan ook van toepassing. Uw argumenten, zeker bij herhaling, met mij delen vertraagt het proces voor allen.
Sinds de start van mijn eigen praktijk bestaat er een lange wachtlijst en de wachttijd betreft meerdere maanden. Aanmelden via Ortho-vision en LM orthopedie kan niet meer. Vriendelijke verzoek om deze samenwerkingspartners niet meer te mailen of te bellen over uw aanmelding. Zij zijn daar niet (meer) bij betrokken.
Conform richtlijn van de NZa berichten wij u over het volgende; wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met uw zorgverzekeraar opnemen voor wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. Helaas blijkt dit echter in de praktijk niet zo heel veel zin te hebben.
Klachten en geschillencommissie
Indien u het gevoel heeft gekregen dat u onzorgvuldig behandeld bent of dat u vindt dat bepaalde zaken beter hadden gekund hopen wij dat u contact met ons opneemt, zodat wij dit met u kunnen oplossen. Mocht u behoefte hebben aan ondersteuning hierin, dan kunt u zich wenden tot een onafhankelijke klachtenfunctionaris, die kan helpen met advies en mede kan ondersteunen in het zoeken naar een oplossing. Bij het indienen van een schriftelijke klacht zullen wij zo spoedig mogelijk, in ieder geval uiterlijk 6 weken na indiening van deze klacht met een oordeel komen. Mocht er onverhoopt toch geen oplossing tot stand komen, dan kunt u zich tot een onafhankelijke, wettelijk erkende geschilleninstantie (Zorggeschil) wenden om daar het geschil aan voor te leggen.
Informatie hierover kunt u terugvinden in het
en
Verwijzingen
Deze kunt u richten aan:
Janssen Rehabilitation Medicine & Consultancy
Emile P.F. Janssen, revalidatiearts. BIG. no. 79032110911.
Inschrijving handelsregister KvK no. 57657254,
AGB code 22227620.
AGB code 03 027 340.
Postadres: Kempenstraat 8,
6137 KL Sittard.
Tel. 046 8506321
E-mail adres: infojrmc@janssen-rehabilitation.nl
Zorgmailadres: janssenrehabilitationmedicineenconsultancy@zorgmail.nl
website: www.janssen-rehabilitation.nl
Bankrekeningnummer: NL11 KNAB 0259 3665 52.
Declaratie en vergoeding zorgkosten
De Nederlandse Zorgautoriteit heeft aan Janssen Rehabilitation Medicine and consultancy (JRM&C) een beschikking als solist afgegeven (deze beschikking is te raadplegen op de
)
Met de afgifte van deze beschikking valt de praktijk onder de reikwijdte van de Prestatie- en tariefbeschikking medisch specialistische zorg 2017, kenmerk: TB/REG-17620-02. Hierdoor beschikt de praktijk over de vereiste juridische titel om de door de medisch specialist geleverde, respectievelijk te leveren zorg bij een zorgverzekeraar of consument in rekening te brengen.
Hiertoe kunnen wij gebruik maken van de prestatiebeschrijvingen (DBCzorgproducten en overige zorgproducten) en tarieven van de Prestatie- en tariefbeschikking medisch specialistische zorg. Dat betekent dat de inhoudelijke behandeling binnen het kader van Medisch Specialistische zorg/Ziekenhuiszorg past en voor vergoeding vanuit de basisverzekering in aanmerking komt. Uw eigen risico kan daarop dus van toepassing zijn.
JRM&C maakt gebruik van de onderstaande DBC-zorgproducten en de daarbij behorende declaratiecodes, waarbij de gebruikte code afhankelijk is van de benodigde en noodzakelijke intensiteit van behandeling.
1. zorgproductcode 9990027198; consult(en) en/of behandeling door Revalidatiearts en/of meerdere zorgverleners tot maximaal 4 gewogen behandeluren (per subtraject) bij revalidatiebehandeling, waarbij de declaratiecode 14E489 gehanteerd wordt.
2. zorgproductcode 990027199; behandeling door Revalidatiearts en/of een of meerdere zorgverleners met meer dan 4 tot maximaal 9 gewogen behandeluren (per subtraject) bij revalidatiebehandeling, waarbij de declaratiecode 14E490 gehanteerd wordt.
De onderstaande door de NZa vastgestelde declaratietarieven voor 2021,behorend bij betreffende declaratiecodes zijn: 14E489 € 278,77 (integraaltarief) 14E490 € 950,13 (integraal tarief)
Hiermee declareren wij conform de regelgeving van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Voor de laatst geldende declaratietarieven zie de website van de NZa (-home-zorgsectoren-medisch specialistische zorgproductapplicatie - zoeken zorgproduct).
JRM&C is een zorgaanbieder zonder contract met zorgverzekeraars.
Afhankelijk van uw polis (restitutie of naturapolis) kan het zijn dat u een eigen bijdrage heeft.
Vergoeding door zorgverzekeraars vindt plaats op basis van het Wmg-tarief (= integraal tarief) conform de wet marktordening gezondheidszorg of het marktconform tarief. Dit tarief wordt per zorgverzekeraar zelf vastgesteld en is een percentage van het gemiddeld gecontracteerde tarief. Voor welk tarief u in aanmerking komt, hangt dus af van uw polis.
Daarnaast kan het zijn dat uw zorgverzekeraar extra voorwaarden stelt, indien u naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat.
Aangezien vergoeding plaatsvindt vanuit de basiszorg, dient u naast een eventuele eigen bijdrage ook rekening te houden met het verplicht eigen risico.
U heeft in ieder geval een verwijzing nodig van een (huis)arts.
Ons advies is altijd vooraf met uw zorgverzekeraar te overleggen, ook met betrekking tot welke (extra) voorwaarden zij mogelijk stellen aan niet-gecontracteerde zorg, zodat u niet achteraf voor onaangename verrassingen komt te staan.
Meer informatie over het declaratietraject en de wijze van facturering kunt u ook vinden in onze
.